Friday 17 April 2009

Cina MCA dan Cina Gerakan

BARU-BARU ini gamat di hebuhkan pemimpin MCA, GERAKAN, parti dan NGO Cina lain yang menempelak Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana dikatakan menuduh pengundi Cina yang tidak mengenang budi dengan memberi undi kepada parti lawan semasa pilihanraya.

Begitulah belangnya pemimpin-pemimpin Cina (MCA dan GERAKAN) dalam kerajaan. Mereka mahu semua, mereka mendesak dari dalam dan mengasak dari luar untuk menentukan kaum mereka mendapat semua.

Yang peliknya intipati kenyataan Tan Sri Muhyiddin tentang "pengundi Cina tidak mengundi BN" tiada siapa yang memberi perhatian atau memikirkan sebabnya; sebaliknya mereka menggunakan kenyataan tersebut untuk menyalahkan orang yang mahu mengajak semua memikirkannya.

Mereka mungkin tidak membaca kenyataan Muhyiddin terhadap UMNO January lepas yang menyebut "UMNO TELAH HILANG FAKTOR PENARIK..." Tidakkah kenyataan-kenyataan ini merupakan fikiran yang bertanggungjawab. Fikirkan yang mengajak ahli-ahli parti berfikir.

Mungkin wajar pendapat yang mencadangkan agar kedudukan dalam kerajaan dikira beradasarkan berapa berkesannya sesebuah parti dalam mendapatkan sokongan pengundi kepadanya. Kalau kejayaannya sedikit patutlah mereka diberi kerusi kabinet dan lain-lain yang sedikit juga.

1 comments:

Aloy Paradoks said...

moga kita tidak merempat dibumi sendiri.