Monday 25 May 2009

Inspirasi Chin Peng

DI DUNIA ini hukuman bagi orang yang melakukan pembunuhan ialah "mati".

Sesiapa sahaja yang membunuh orang lain, hukumannya adalah mati. Itu hukuman standard bukan sahaja di Malaysia, Singapura, dan negara-negara lain termasuk yang dikendalikan di "The International Court of Justice (ICJ)", mahkamah dunia di The Hague, Belanda; di Amerika pun, di Britain, di Jepun, di Korea juga dan di kebanyakan negara lain hukumannya mati juga. Paling ringan penjara seumur hidup atau penjara untuk jangka masa panjang. Sadam Hussein di Iraq - seorang pemimpin negara, yakni orang yang pernah berjasa pada negara pun dihukum mati apabila didapati bersalah membunuh (walaupun pembunuhan dilakukan melalui orang lain).

Di banyak negara termasuk di Malaysia, anggota polis yang membunuh orang lain juga dihukum mati

Chin Peng, seorang komunis yang juga membunuh banyak orang ketika menjadi kepala pengganas dahulu tentulah tidak terkecuali, walau apapun alasannya.

Hukuman mati sepertimana hukuman mati yang dikenakan kepada pemimpin regim Pol Pot di Laos, kumpulan "Al-Makunah", "Botak Chin", adalah kewajaran untuknya.

Bawalah dia kembali ke "tanah air yang dicintainya" ini.

Walaupun Chin Peng dikatakan sudah tidak berbahaya tetapi "simpati dan saranan untuk mengubah pandangan sebagai orang bersalah kepadanya" adalah lebih berbahaya lagi

Hati-hatilah dengan gerakan "Gerakan" yang lupa diri, tumpul hati, tak faham di mana bumi dipijak dan di mana langit dijunjung ! (kliks di sini)

2 comments:

Unknown said...

Hukum karma pun begitu juga Dr,darah dibayar darah,nyawa dibayar nyawa...

Anonymous said...

Rakan-rakan UMNO dalam Barisan sebenarnya adalah musuh UMNO yang sebenarnya, bukan DAP, bukan PKR bukan juga PAS.

Idaham